lördag 8 juli 2017

Pucker










Jag faller alltid dit på sockor! Även denna gång. Pucker, från General Hogbuffer, har länge legat i mina favoriter på Ravelry och nu kände jag att det var det dags att sticka dem. Jag letade bland mina sockgarner och fastnade vid ljusgrått SISU från Sandnes garn och Drops delight i lila/grön/blå, och som vanligt har jag stickat med strumpstickor 2,5 mm.

Jag valde att göra några justeringar i mitt arbete. Det första var att jag gjorde en kortare hällapp och det andra var att jag ändrade formen något på tån så att den blev lite längre. Som vanligt gjorde jag förstås en tå med kitchener switch.
Pucker är ett fantastiskt roligt röster att sticka och det blir väldigt effektfullt med ränderna som framträder. Jag blev definitivt sugen på att sticka fler och då kanske gå på någon riktigt galen färgkombination. :) 

/Ulrika 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar