lördag 13 februari 2016

Sockor i rosa tigergarn




För någon vecka sedan frågade en av mina stickvänner om någon ville följa med till en av de lokala garnbutikerna i min lilla stad. Det var inte svårt att följa med, trots att jag egentligen inte var i behov av något garn för tillfället. Väl inne i butiken visade det sig att jag visst hade ett hål att fylla, tigergarnshålet.

Egentligen är inte sådana här typer av garn min grej, eller jag har inte trott det i alla fall, förrän nu, för jag måste säga att det var väldigt roligt att göra dem och väldigt roligt nu efteråt att ha dem i min ägo. 

Jag hade inget direkt mönster som jag följde utan mätte på mig själv och körde på. 60 maskor med slätstickning på 2,5 mm strumpstickor verkade vara det som skulle komma att passa mina fötter. 



Jag har ju inte berättat vad det är för garn. Det är ett garn från Regia som heter Zoofari Tiger Carla i färgen 05869. Till dessa sockor gick det åt 70 g. 


Så det är inte på något sätt omöjligt att jag i framtiden kommer att köpa mer av detta garn. För det finns ju alltid sockor som inte blivit stickade, än ... 

/Ulrika 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar