onsdag 17 april 2013

Grön Garden of diamonds

Så har jag stickat, stickat och stickat och till och med maskat av ena framstycket på den kofta jag stickar när jag inser att DET ÄR FÖR KORT! :( I ren frustration ser jag till att få hjälp att repa upp eländet och stickar som tröst en sjal. En Garden of diamonds i Zauberball lace Summer meadow stickat med stickor 3,5 mm.


Sedan tidigare har jag stickat en Garden of diamonds i svart som jag blev mycket nöjd med. Kolla gärna in den också! 



I motljus syns alla diamanter. 








Nu tillbaka till samma framstycke, igen... 

/Ulrika 





7 kommentarer:

  1. Jättesnygg, jag gillar randningen. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Garnet är fantastiskt fint tycker jag med! :) /Ulrika

      Radera
  2. Oj vad snygg den blev!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Vikken fantastisk sjal och färgerna är helt gudomliga.
    Synd på tröja du fick göra om. Men det fixar väl du snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tröjan ja... jag har börjat om, men att repa upp är en uppförsbacke. Men klar ska den bli. :) /Ulrika

      Radera
  4. vilken fantastiskt härlig färg det var på sjalen.

    www.stickorgarn.com

    SvaraRadera