söndag 26 oktober 2014

Skogsgrön Bloomsbury


Efter en i mängden av stunder på Ravelry fastnade jag för tröjan Bloomsbury. En tröja helt i min stil. Vanligtvis brukar jag inte sticka i så grovt garn så känslan av att den gick fort att göra var oerhört påtaglig. Lika påtaglig som stelheten i händerna de första dagarna. Jag valde att sticka tröjan i Drops Big Merino i färgen skogsgrön, dels för att garnet är lätt att få tag på och dels att Drops hade Merino-rea under perioden jag köpte in garnet. Största delen av tröjan är stickad med stickor 6 mm. Storleken är medium. 


Mönstret till Bloomsbury kan du hitta HÄR och kostar 6, 50 USD. Jag tycker alltid det är värt att lägga pengar på att köpa andras mönster. Tänk vad mycket tid det går åt att ta fram dessa.

Några bilder på detaljerna. Samma mönster som finns på ryggen återfinns på båda ärmarna.






Mot nya stickutmaningar. 

/Ulrika 


6 kommentarer:

  1. Vilken otroligt fin tröja !!!!
    Ljuvlig på alla sätt o vis , heja dej :)

    SvaraRadera
  2. Tack så otroligt mycket. Det är roligt när andra också tycker den är fin. Heja mig och heja dig! :) /Ulrika

    SvaraRadera
  3. Den här tröjan har legat i mina favoriter på Ravelry länge. Jag har varit lite rädd att den kommer se konstig ut i fram, vid bysten. Men det gör den ju inte på dig. Fast det beror förmodligen på att du är smal. Den är jättesnygg på dig och du har valt en mycket snygg färg. Jag kanske vågar trots allt...

    SvaraRadera
  4. Supersnygg, måste fråga en sak, är det svårt att beställa mönstret? Jag tycker det är svårt när man ska beställa saker om det står på engelska :(
    mvh pia

    SvaraRadera
  5. Nej det är inte alls svårt att beställa mönster. Om du dessutom har PayPal eller liknande är det bara några tryck bort och säkert. :)

    SvaraRadera