tisdag 11 december 2012

Petrolsvart Haruni, completed!




Det är inte enkelt att göra en sjal rättvisa, men jag ska ge det ett ärligt försök. För det är nämligen så att jag kanske, kanske, kanske har en intressent och då vill, i alla fall jag, visa hur den VERKLIGEN ser ut. Så, varför inte hemma i mitt bibliotek?! :)


Detta är alltså en Haruni designad av Emily Ross och mönstret kan du hitta HÄR om du är intresserad av att göra en liknande. Jag har stickat med stickor 3,5 mm i Petrolsvart Zauberball


Så här ser sjalen ut på lite närmare håll. Bitvis fick jag lov att hålla tungan rätt i mun och det verkar  som att jag gjorde det skapligt bra. :) Den blev ganska precis 90 cm i halsmåttet. Här syns även sjalens struktur väl med de karaktäristiska bladparen. Om du vill se hur sjalen ser ut blockad kan du kolla på detta gamla blogginlägg


 Och så avslutningsvis en poseringsserie med sjalen. Häng på! :)











/Ulrika 

2 kommentarer: