lördag 26 juli 2014

Anemone

Svetlana Volkova heter kvinnan bakom detta mönster, Anemone, ett mönster som jag gått och smygkikat på under en tid. Tills jag bestämde mig för att sticka ännu en grön tröja, denna gång i Big Meriono från Drops, färgen oliv. 


Big Merino är ett grovt garn och jag har stickat tröjan med stickor 5 mm, vilket gör att det går i en rasande fart...om det inte var så att det har blivit sommar och en riktigt varm sådan. Sommaren är ju fantastisk i många avseenden, men inte då det kommer till att sticka i tjocka ullgarner, tyvärr.

Anemone ser exakt likadan ut på framstycket som på bakstycket, så det är bara att välja vilken sida som  man själv tycker passar bäst. Jag har dessutom sett att en del som stickat denna har valt att ha avigsidan utåt, vilket inte föll mig i smaken. Jag vill gärna visa upp det fantastiska och enkla mönstret.


Och här är de små anemonerna. 


 Jag hoppas och tror att det här kommer att bli en tröja jag kommer att använda ofta, jag gillar den redan.


 Så nu är det bara att dra ner ärmarna och vänta in de kalla vinterdagarna!

//Annika














4 kommentarer:

  1. Jag är också sugen att göra en likadan! :) /Cosmo

    SvaraRadera
  2. Då tycker jag absolut att du ska sticka en, mönstret hittar du på Ravelry för en spottstyver och Big Merino, som jag stickade i finns i massor av sköna nyanser. Lycka till! /Annika

    SvaraRadera
  3. Den blev jättefin vilket fint mönster och färg toppen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack, jag är jättenöjd och den olivgröna färgen passar bra till det här mönstret tycker jag. //Annika

      Radera