söndag 25 oktober 2015

Brambles i Fårö



För ungefär två och ett halvt år sedan stickade jag en mössa till min mosters väninna, och nu efter kyla, regn och tvättar har det gått hål på den. Så pass att det inte är någon idé att reparera den. Därför har jag beslutat mig för att göra henne en ny. Och eftersom hon inte på något sätt lever i en digital värld så är det fritt fram att publicera den, trots att jag tänker mig att den ska bli en överraskning. 


Jag har använt mig av samma mönster som den förra mössan, Brambles från Knitty.com. Mönstret är egentligen en basker, men jag har gjort om den till en mössa i stället. Jag stickade den med strumpstickor 3,5 mm med ett ganska kraftigt ullgarn som heter Fårö och det gick åt drygt 100 g. Om du vill se andra garnval jag gjort på samma mössa, men du klicka på Mosters BramblesGudruns Brambles och Monicas Brambles


/Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar