onsdag 2 maj 2012

Grannens Puff Daddy, completed!


Jag är en kvinna av mitt ord och som jag utlovade i morse så kommer här rykande färska bilder på Grannens Puff Daddy som utgår från Pickles mönster på sittpuff. Jag har använt mig av Pickles Fat & happy och stickor nr 10. Hela stickpuffen är stickad i mosstickning vilket gör att det blir en vad jag tycker schysst struktur. Sittpuffen är stoppad med små frigolitkulor som är insydda i en innerpåse, och jag lovar dig, kära läsare, att efter gårdagens iösande kommer de där små kulorna förmodligen att finnas i grannens lägenhet ett bra tag framöver... :)

Jag måste medge att detta var ett väldigt roligt projekt och kan verkligen tipsa om detta. 
Självklart är sittpuffen kvalitetstestad! :)

Närbild - Mosstickning
/Ulrika 

6 kommentarer:

  1. Frääääsigt värre! ;) //Grannen

    SvaraRadera
  2. Den ser ut att växa ut gräsmattan - vilken rolig...grej. :-)

    SvaraRadera
  3. nu blev jag inspirerad- har kikat på puffar ett tag och den där var ju hur läcker som helst :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är det bara att sätta igång! :) Lycka till. /Ulrika

      Radera