tisdag 6 oktober 2015

Lisas kofta i Nepal


Så hur gick det nu då med koftan? 

Först lite bakgrund. Jag har en kompis som inte verkar ha något emot att köpa grisen i säcken. Hon är lite smått vardagsgalen på ett kontrollerat sätt. Hon frågade mig för ett tag sedan om jag inte kunde tänka mig att sticka en kofta till henne, en rätt tjock, med rätt lång hals och rätt långa muddar, för det började ju bli kallt och hon hade inte hittat någon bra dito. Som vanligt hoppar jag gärna på sådana projekt och vi började prata över nätet, eftersom vi bor på lite olika ställen av världen, hur koftan skulle kunna se ut och vara. En massa tankar, idéer och mått hit och dit, och diverse tolkningar likaså, så finns det nu en kofta att skåda för värden. Men om den ser ut som min kompis visualiserade den, det har jag ingen aning om, men jag hoppas så klart att den där grisen nog kommer att duga. 


Koftan är stickad i Drops Nepal i färgen 3608, djup röd med stickor 5 mm. Knapparna heter Hagen och är gjorda i trä och är 25 mm i diameter. 


Flätorna har jag lånat från Rosamund's Cardigan.  


Så, återigen, hur gick det med koftan? Jo, jag tycker nog att det gått väldigt bra och hoppas nu bara att koftan kommer till användning och att den passar. 

/Ulrika

2 kommentarer: