onsdag 5 juni 2013

Dinas kofta med veck, completed!


Jag hade egentligen tänkt mig en annan presentationsbild, men då bloggen så smått jävlades med mig, så blev det denna. Inte helt fel heller, kan jag tycka. :)


Och som sig bör vill man ju visa upp båda sidorna av verket. 



Jag har stickat på tröjan ganska länge. Till viss del har det handlat om att jag repat upp. Dels ett framstycke och dels en ärm, sådant som händer när man inte är helt observant på storleken, och dels har det hängt ihop med att jag haft väldigt mycket att göra på senaste tiden, exempelvis med det ordinarie jobbet.  Men allt är nu stickat och klart. 


Jag har hittat mönstret hos Drops och köpt garnet hos den lokala garnaffären. Tjejen jag stickade koftan till ville ha samma färgkombination som visas i mönstret, alltså olika grå nyanser, vilket jag tycker gav en mycket stilig touch. Mestadels innehållet koftan garn från alpaca men de smala linjerna innehåller cotton viscose som gör att de skimrar en aning. Detta skimmer ville jag lyfta fram med hjälp av pärlknapparna, 12 mm i diameter. 


Här är en närbild på de knappar som jag beställde. Här kan du också se att hela tröjan är rätstickad, vilket kommer att innebära att den kommer att hänga ner sig aningens. Den är även rätt tung, då den är stickad i storlek large, 700 g. Runt halsen och mitt fram är det en virkad kant. Hela tröjan är stickad med stickor 3,5 mm. 


Från insidan. 

/Ulrika 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar