lördag 9 januari 2016

Tez Toothless Hoodie




Om du också vill bli ett glatt barn som hoppar runt där hemma, kan du enkelt klicka HÄR och följa instruktionerna, eller så kan du fortsätta att läsa följande inlägg och förstå varför. 


Hela historien med Tez Toothless Hoodie tar sin början i Stadsbibliotekets restaurang. Över en linssoppa får jag nämligen en bild skickad till mig från en vän. Bilden visar en huva med formen av ett djur och det är ett barn som bär den och enat konstaterar vi att en sådan huva behöver inte nödvändigtvis vara bara till barn. I samma konversation berättar hon också att hon är barnsligt förtjust i draken Toothless. Där och då, mitt i linssoppan, bestämde jag mig för att detta kunde få bli en designerutmaning.

I min entusiasm köpte jag snabbt garn till projektet, 400 g Drops Eskimo i svart, från den lilla nätbutiken Eks lilla bod. Jag hade många idéer där jag lekte med tanken om att sticka fjäll och dekorera med paljetter och nitar för att få huvan så draklik som möjligt, men ju mer jag funderade över hur jag skulle göra, desto mer började jag skala ner mina idéer. Jag ville ha den ren. Till slut hade jag en plan som jag kände var lite vuxnare, med en lite hängigare siluett som jag gillar. Men ett barn kom emellan och stickningen drog ut aningens på tiden, men ... idag kom följande meddelande:

Alltså....huvan... Den är helt otrolig!!! Jag hoppar runt som ett glatt barn här hemma. Den är UNDERBAR! Tack SÅ mycket!!!

"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar