måndag 29 oktober 2012

Randiga Twisted socks, completed!

Inspirerad av min spöregnscykeltur hem från jobbet idag, bestämde jag mig för att fotografera mina nya Twisted socks i badkaret. Konstigt kanske du tycker? Det tycker inte jag. Som du kanske känner till, kära läsare, så har jag ju stickad Twisted socks vid ett antal tillfällen förut, till Lina, till Sannatill Björn, till Johan och till Arwid. Och när jag förra helgen behövde ett smidigt handarbete att ta med på en kortare resa, bestämde jag mig för att sticka ännu ett par i restgarner. Dock blev dessa aningens för stora till mig, så härmed söker de nya fötter att värma. Kanske dina?

Hur som helst så är de stickade i Alpaca med stickor 2, 5 mm. Uppskattningsvis är det storlek 41-42 på dem. 



 Sä här ser de ut på nära håll. 


 Som sagt, de blir aningens lösa på mina egna 38: or. 




/Ulrika 

2 kommentarer:

  1. Va fina sockor! Gillar färgvalet på sockorna (och dina kläder). / Erika Nyman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så otroligt mycket! :) Färgvalet var enkelt denna gång då jag utgick från de restgarner jag hade. /Ulrika

      Radera