fredag 4 januari 2013

Monicas Brambles, completed!


Jag har knappast legat på latsidan när det gäller stickningen - jag har bara varit på semester på ett ställe utan internet. Vad är det då jag har sysslat med? Jo, detta! :) För drygt ett år sedan stickade jag DENNA till min mamma. Du kanske kommer ihåg den? Hur som helst, så har den givit stickringar på vattnet och genererat ett mösssug från Ludvikahåll. Denna valde jag att göra i aningens grannare garn, DROPS Baby Alpaca Silk, nr 4088 Ljung (då den framtida mössbäraren gav mig väldigt fria händer i valet av färg), med stickor 3,5 mm. Garnet är fantastiskt mjukt och skönt. 


Mössans struktur är stickat efter ett mönster till en basker som går att hitta på Knitty.com


 Bilderna är tagna på gården till mitt föräldrahem i Malung. 


Toppen är extra snygg då avmaskningen bildar en blomma. 

/Ulrika 

6 kommentarer:

  1. Jätte fin mössa. Fina bilder.

    SvaraRadera
  2. Läcker! Hur har du gjort om mönstret från basker till mössa? Har du stickat på rundsticka eller strumpstickor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du gillar den! :) Jag har inte gjort något stickbyte och jag har stickat på strumpstickor. Dessutom har jag repeterat rapporterna fler gånger, så klart. /Ulrika

      Radera
  3. Jag vet att Monica kommer att tycka om mössan, både färg och utförandet. Perfekt, jättesnyggt!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har redan fått den och hon verkade väldigt nöjd och då är jag nöjd! :) /Ulrika

      Radera