tisdag 25 juni 2013

Camillas döskallesjal, completed!




För cirka tre veckor sedan började jag virka på denna sjal och i förrgår gjorde jag den sista maskan. Efter blockning och en snabb fotografering så är den faktiskt, i skrivande stund, på väg till Vingåker med hjälp av Postens tjänster.  


Från spets till spets så blev den ungefär 170 cm, vilket räcker för att vira den ett varv runt halsen och dessutom kunna knyta den.




På hela sjalen är det drygt 90 döskallar. 


Sjalen är virkad med svart Drops Lace med virknål 2,5 (Inoxal)


Här är en deltaljbild av skallarna. Och om du vill veta hur du gör dessa, kan du kika in här. 

4 kommentarer:

  1. Jag är inte så mycket för dödskallar, men den här är verkligen cool. Man förväntar sig inte dödskallar på en virkad sjal. Det kanske blir någon i framtiden och då vet jag vart jag ska leta efter en bra tutorial.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är verkligen nöjd måste jag säga. :) /Ulrika

      Radera
  2. ÅH! Hur ball som helst!!

    SvaraRadera