lördag 26 mars 2016

Bori i Fabel


Det är inte ofta, men det händer, att jag stickar till min man. Uteslutande har det varit sockor som blivit föremål för aktiviteten. Även denna gång. Undrar varför jag inte stickar oftare till honom? Det är ju faktiskt väldigt trevligt att se sockorna tassa omkring här hemma. :) 

Det är han själv som valt detta mönster, Bori, från boken Op-Art socks av Stephanie van der Linden, just för att sockorna var "gubbiga".


Sockorna är stickade med stickor 2,5 mm i färgen Rost av DROPS Fabel. Mönstret angav två storlekar, en dam- och en herrstorlek. Dock tyckte jag att herrstorleken var stor i storleken så jag valde att göra tån kortare. Självklart med min favorittå, kitchener stitch.


Mönstret består av aviga och räta maskor som bildar ett rutmönster och är enkelt att följa med i. Det som jag aner gör sockan till något lite extra är hälen. Där hälkilen ligger på baksidan. 

Nu är de fotograferade, därmed färdiga, och jag ser fram emot att se honom smyga runt med dem här i hemmet. 

/Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar