söndag 9 november 2014

Funnel Cloud Shrug i mellangrå Eskimo


Förrförra helgen var Syfestivalen på Stockholmsmässan i Älvsjö och när en kompis frågar om jag och min syster vill följa med dit är svaret givet. Vi bestämde oss för att åka tåg. En resa som tar nästan tre timmar enkel resa. Lika självklart som att åka till festivalen var aktiviteten på tåget - stickning! Jag började sticka denna Funnel Cloud Shrug med garn som jag beställt från Eks lilla bod. En beställning som gick snabbare än vad jag hade förväntat mig. Heja Eks! :) 


Men när jag stickat så pass mycket att jag kan testa kragen inser jag att storleken, Small-Medium som jag hade valt att sticka i, var alldeles för liten för mig. Så pass liten, trots att masktätheten helt stämde överens med det rekommenderade garnet i mönstret, att jag lägger till maskor på den största storleken, Large, för att jag ska få den att passa. 


Men när jag repat upp och stickat den ännu en gång, är den trots allt lite för liten för mig, vilket gör min syster glad. För nu har hon fått en extra krage att värma sig med! :) 


Men men, nu är jag sugen på att kanske göra om mönstret till någon form av egen design så att den passar min kropp också. Funderar på något åt retohållet... men vi får se. :)


Så vad var det för material då? Jo, jag använde mig av Drops Eskimo i färgen mellangrå och jag har stickat med stickor 6,5 mm. Och mönstret har jag hittat på Ravelry så klart. Du kan klicka HÄR så kommer du dit!



Tack Annika för modellandet! 

/Ulrika 

2 kommentarer:

  1. Eftersom jag var med vid både slutförandet och modellandet så blev alstret perfekt till Annika Jag tycket modellen var jättetrevlig och eftersom jag känner igen min döttrar vet jag att Ulrika kommer att fixa ett eget mönster och lyckan är total för dem båda. Kram er moder.

    SvaraRadera