måndag 23 december 2013

Enchanted Mesa

Jag antar att det inte bara är jag som har en stick-crush på Stephen Wests mönster och när jag såg tröjan Enchanted Mesa var saken klar - jag ville omedelbart göra en variant till mig själv. Jag valde att göra den lite tightare, lite längre (både i kroppen och i ärmarna) och med polokrage istället för den draperade variant som var i angivet i originalmönstret. Och så här blev den, min tolkning av Enchanted Mesa - Tadaaa! 




Personligen gillar jag det asymmetriska i formen och ärmarna som börjar längre ner på kroppen. 






Jag har valt att sticka tröjan med rundstickor 4 mm med garner från Drops Alpaca. Även ärmarna har jag stickat med rundstickor, då med magic loop. Uppifrån och ner har jag använt 100 Natur, 8105 Isblå, 2916 Mörk Lime, 8903 Svart, 6205 Ljusblå, 2918 Mörk Turkos, 607 Ljusbrun Melerad och 501 Ljusgrå.




Jag har gjort extra långa ärmar. Så långa så att de sträcker sig över händerna. 


/Ulrika 

4 kommentarer:

  1. Vådan av att surfa runt bland stickbloggarna är att man ser så mycket man skulle vilja sticka själv. Denna fräcka tröja hamnar absolut på listan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är jättetrevlig och jag kan varmt rekommendera att sticka den. :)

      Radera
  2. Har min på stickorna också. den är dock ytterst oplanerad. Ner i stassen och se vad du får upp typ av planerad

    SvaraRadera
  3. Du gör så grymt tuffa saker!!!

    SvaraRadera