fredag 6 mars 2015

Gudrun II


Lite grann i smyg har jag stickat ännu ett par Gudrun. Mina förra par var jag inte helt nöjd med, men denna gång har jag fått till dem precis som jag ville. Vantarna har jag skickat till en av mina absolut bästa vänner och de damp ner med posten igår, varför jag nu kan visa hur de ser ut. Det skulle ju liksom vara en överraskning. Och om man ser till meddelandet jag fick efteråt så fick det önskad effekt: 

"Men! Vad glad jag blir. Typ de snyggaste vantarna!!! Kramkramkram på dig. Åh! Hihi Åh!!! :)"


Jag har stickat med strumpstickor 2,5 mm med ett garn jag inte riktigt vet vad är, det vita, då det redan var nystat och Fame Trend som bakgrundsfärg. Jag tycker det är snyggt när det skiftar i färgen. dessutom blir det väldigt roligt att sticka. 



Vantmodellen har ganska långa muddar vilket jag tycker är skönt så det inte uppstår en glipa mellan jackan och handen, dock vet jag att fler av mina stickvänner, ja vi har ju stickat Gudrun i en KAL, har bytt ut mudden till en lettisk fläta eller gjort andra förändringar med den. Det blir också väldigt snyggt. 


Vantmodellen har mönster precis över allt. Till och med på insidan av tummarna och handflatorna. Nu hoppas jag att vantarna kommer till användning inte bara i kampen mot kylan...

/Ulrika 

2 kommentarer:

  1. Hon vart väldigt glad minsann, OCH överraskad(!) och bar de på väg till jobbet i morse. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, gjorde hon?! Vad glad jag blir! :) /U

      Radera