fredag 25 januari 2013

Garden of diamonds, completed!




Hm... tänk... det är verkligen inte alla dagar jag känner mig lika nöjd som jag känner mig idag. Den här sjalen kunde inte ha blivit bättre. Det är någonting med färgen svart som tilltalar mig. Styrka och elegans. Och pricken över i är blandningen med silke. Drops lace har under dessa många sticktimmar blivit något av en favorit. 


Och kanske är det så att Diamonds are a girl's best friend trots allt. Vi blev väldigt bra vänner efter ett tag och även om jag från början tänkte att det skulle vara svårt att hålla sticktungan rätt i munnen så blev det aldrig några större problem efter vägen. 

Vilken bandit! There may come a time when a lass needs a lawyer... ;)



Kolla gärna HÄR om du vill se sjalen utsträckt i dess fulla bredd, annars följer här ett antal bilder som visar mönstret lite närmare. 


Sjalen är stickad med rundstickor 3,5 och räkna med att den tar relativt många sticktimmar att göra då varven på slutet blev väldigt långa. För den som är sugen kan du hitta mönstret HÄR








Då sjalen är ca 150 cm bred är det inga som helst problem att snurra den runt halsen och till och med knyta den om man så vill. 


Hm... tänk... det är verkligen inte alla dagar... Diamonds... Diamonds... I don't mean rhinestones... but diamonds... are a girls best friend...

/Ulrika 


/Ulrika

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar skapelse du har gjort igen. Jag har berömt dig tidigare och gör det igen. Toppen!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tackar och bockar, eller niger kanske. :) /Ulrika

      Radera