torsdag 5 april 2012

Lisas Kai-Mei, completed!



 LISA - Nu är sockorna klara! KOLLA!!! :)

Återigen är det Cookie A som står bakom mönstret - hennes design är bara för underbar! Lisa, den framtida ägaren av sockorna, ville ha "blyertsgrå" sockor och DROPS Baby Merino nr 19 fick bli stommen i kreationen, och jag måste säga att färgen blev kanon. 


Ja, visst är det så att du, kära läsare, ser att sockan är aningens för liten till foten som klättrar på oljecisternen (som för övrigt är belägen i Sågmyra av alla jordens platser), och det är helt riktigt att mina 38: or inte riktigt får plats i de aktuella 36: orna, men det ska de ju inte heller. 



 Och avslutningsvis - Kitchener stitch - den bästa tån! :) Och om du vill kolla på fler Kai-Mei så har jag stickat ett par gröna och ett par vita.

/Ulrika 

2 kommentarer:

  1. Oj vad fina! Fin färg och läckert mönster, helt underbara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så otroligt mycket! Jag är väldigt nöjd själv och jag har hört att mottagaren är det också och det värmer förstås ett stickhjärta. :) Återigen TACK. /Ulrika

      Radera