lördag 29 november 2014

Mariposa

Jag har gjort en sjal! (Alltså, för många sjalar kan det aldrig bli)
Marisa Hernandez heter designern till mönstret Mariposa, och ni som följer bloggen kanske känner till namnet, det är nämligen hon som ligger bakom mönstret till Shady Lady som jag stickade för en tid sedan. 
Silkbloom fino färg 16, garnet alltså, är supersnyggt tycker jag. Den är en blandning mellan ull och silke, vilket ger lite lyster i den fina ullen. 

Och stor blev den...

 ...med de fina löven i olika storlekar.

Jag började sticka sjalen i slutet av sommaren, då jag precis hade köpt garnet, två fina härvor. Med iver satte jag igång och några centimeter från slutet tog så garnet slut. Min plan var att finna någon via Facebookgruppen En meter garn som hade en skvätt kvar, men icke. Så sjalen blev liggandes...

...tills jag bestämde mig för att inhandla ännu en härva, och vips, här är den. 

Ni som är sugna att sticka den här sjalen ska inte bli rädda för att den står under kategorin Advanced på Ravelry, den är inte så avancerad om man vet hur charter läses.

Supernöjd!
//Annika


4 kommentarer:

  1. Den blev riktigt fin, speciellt efter blockning. Magi! :) /Annika

    SvaraRadera
  2. Mycket snygg! Jag har ju haft nöjet att se den live också. :)

    SvaraRadera