fredag 5 augusti 2016

Good vibes shawl


Jag fick ett sticktips av min syster. Tipset var sjalen Good vibes av Nadia Cretin-Léchenne. Eftersom jag ville sticka den genast, så fick mitt knappa garnlager bestämma vad det skulle bli för färger och kvalité. Det föll sig så att färgerna blev snarlika de som fanns i mönstret. Tänk vad lite restgarner från en kofta för länge sedan kan bli. :) Garnet är Drops Alpaca i lingul och naturvit, ca 100 g var skulle jag tro. 


Jag har stickat med rnundstickor 4 mm, men efter blockning fick jag ändå inte de rätta måtten. På vidden fattas det ca 15 cm mot vad mönstret anger. Egentligen gör det inte mig så mycket, trots att jag föredrar långa sjalar som går att vira flera varv rund halsen. 

Här följer några fler bilder på hur sjalen blev: 




/Ulrika 


1 kommentar:

  1. Är den redan färdigstickad, sjalen blev kanon bra.

    SvaraRadera