lördag 10 januari 2015

Virkade tofflor

Kanske är det konstigt (kanske inte) att publicera ett restprojekt före själva huvudprojektet, men nu blev det så den här gången, helt enkelt. Egentligen är det så att jag, för inte så länge sedan, stickade färdigt min Shephardess Cardigan (jag kommer att återkomma till den i ett inlägg snart, mycket snart...) och det blev garn över när allt var färdigt, och sugen som jag var på ett par tofflor så freestyle jag ihop ett par. 


För det otränade ögat kanske dessa båda ser likadana ut, men när jag virkat färdigt den ena, kom jag inte exakt ihåg hur jag hade gjort, så om man granskar dessa i sömmarna finns vissa, dock små, skillnader. 

Jag har virkat med virkkrok 3,5 mm för att få det ganska tätt. Garnet är Ullcentrums 2-trådiga ullgarn i färgen Gräsgrön

Eftersom jag inte identifierar mig som en virkare och tycker själv att jag har ett ganska taskigt flyt i hantverket, så fick youtube visa vägen. Youtube är fantastiskt! :) Kanske skulle virkning kunna bli min grej, trots allt... 

/Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar