tisdag 23 december 2014

Pappas Fit well socks

För drygt två år sedan stickade jag ett par herrsockor i Zauberball Crazy. Dessa sockor har brukats i stort sett varje dag av ägaren sedan dess och har inte slitits nämnvärt. Med tanke på dessa tänkte jag ge ett par liknande en riktigt hållbarhetsmatch - nämligen att få sitta på min pappas fötter. Min pappas fötter är en öken av självsprickor och hemmafixare som han är kommer sockorna även att få sig en hantverksmässig törn. 


Medan pappa får en hemmaklippning, självklart med arbetarbyxorna på, passar jag på att leverera dem. 


Precis som de förra sockorna är dessa stickade i Zauberball Crazy (denna gång i färgen 1507 Herbstwind) med stickor 3mm, så de är relativt tunna för att vara en stickad socka, och mönstret till dessa kan du hitta HÄR! Jag har stickat en extra lång mudd (tror det blev ca 20 cm, men kommer inte riktigt ihåg), så att jag utnyttjade hela nystanets längd. Jag använde mig av hushållsvågen för att kunna fördela nystanet exakt på båda fötterna. Foten är en storlek 43. 

Så nu hoppas jag att dessa håller lika länge som de förra. 

/Ulrika 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar