söndag 8 februari 2015

Gudrun


It's a long way to the top...

I min lilla stickfikagrupp i min lilla stad har vi tillsammans stickat Maria Lärkängs vante - Gudrun. Till en början entusiastiskt, mot slutet inte med samma insats. Nä, antingen är jag ingen flerfärgsstickerska (jag borde lägga mig i hård flerfärgsstickträning genast) eller så var mitt garnval inte det bästa. Jag använde mig av Zauberball Cranberries och ett vitt tunnare restgarn som jag inte har en aning om vad det var med stickor 2,5 mm. Det vita var jämt spunnet hela vägen men tyvärr inte det förstnämnda, vilket gjorde att man nu på vissa ställen kan se garnet igenom. 

Jaja, i sig tycker jag mönstret var roligt och kan mycket väl i en framtid göra ett nytt försök. 

1 kommentar:

  1. De är himla snygga på bild iaf! Kan du inte ta med dem på torsdag och visa?

    SvaraRadera