måndag 2 februari 2015

Frisson i Lettuce

Är det sallad hon hänger runt halsen? Nästan! Malabrigo lace, färgen lettuce, är ett helt fantastiskt garn, en riktig favorit faktiskt. Och jag ska erkänna det, jag är långtifrån den första som stickar denna finfina sjal. Både min syster, Frisson i Rhodesia, och två vänner, från det stickcafé´ jag brukar besöka, har knåpat ihop sjalar, men i olika färger och kvalitéer. Superfina alster!

En hel del garn har gått åt, närmare bestämt 860 meter, vilket motsvarar exakt två hela härvor. Jag slutade helt enkelt att sticka när garnet tog slut, inte konstigare än så. Personligen gillar jag sjalar som en kan sno flera varv - det går med denna! (speciellt när det blåser snålt och snön faller :))


Frisson har ett jättefint hålmönster som varvas med rätstickningspartier.  Dessa hålmönster bildar dessutom flikar som ger lite extra karaktär.

 Så nu kan snön fortsätta att falla. Jag virar bara runt min Frisson och funderar över nästa projekt. Kanske ett par sockor... eller...

//Annika



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar