lördag 30 juni 2012

Longitudinal på Peace and Love


Det är väl knappast någon hemlighet att jag gillar sockor och när jag fick ett tips om dessa Longitudinal socks från Knitty.com var saken klar. Jag blev bara tvungen att göra dem! :) Så jag ägnade ett par dagar åt ihärdigt stickande (semester är fantastiskt på det sättet) och HÄR ÄR RESULTATET...


Det finns nog ingen bättre tillställning än en festival med Fred- och kärlekstema att plåta dessa kreationer på. Tropical fish från Zauberball (som går att köpa vid en uppsjö ställen varför jag inte valt att länka till något speciellt) gör sig strålande i folkvimlet framför Eldorado-scenen till tonerna av Imperial State Electric....





... och till Sound of Arrows i P3 Sommarsession på just Tropico! :)


Sockorna är enbart rätstickade och det gör också att färgerna glider i varandra på ett härligt sätt. Rätstickningen gör även att sockorna går relativt snabbt att göra trots att de är stickade med stickor 2,5 mm (ett par, tre dagar bör man dock ha på sig). 







 /Ulrika 

4 kommentarer:

  1. Supersnygga! Tror du att de funkar att göra i Crazy Zauberball också?

    Mvh Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det borde gå alldeles utmärkt bara du anpassar masktätheten till din storlek. :) /Ulrika

      Radera
  2. Jag får väl se till att börja sticka lite sockor och inte bara njuta av bilderna på dom.. Min son är oxå på festivalen och lyssnar:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, roligt för sonen, då hoppas jag att han bland andra sett Laleh hon var fantastisk! :) Och sticka sockor är ju grejen!!! :D /Ulrika

      Radera