lördag 27 januari 2018

Pebble Cliff Hat



I min stickfikagrupp har vi precis haft en KAL. Som ni vet så har vi det ibland, så där när andan faller på.  Den här gången handlade det om Pepple Cliff Hat. Mönstret är gratis och du kan hitta det HÄR


Mössan är kanonsnygg, men jag blev inte överens med formen. Den blev helt enkelt för toppig för min smak. Jag valde att kapa av den sista färgsektionen och runda av tidigare. Kanske blev den lite kort, kanske inte. Jag har inte riktigt bestämt mig än. Vi får se om det blir någon annan som blir ägare till mössan. 


Jag har använt mig av restgarner jag hade i Drops Alpaca i dubbelt garn (det går inte åt särskilt mycket garn till varje färgsektion). Det var ett bra val som gjorde att mössan inte blev så lös. Jag har stickat med 3 mm strumpstickor, vilket fungerade bra för mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar