söndag 28 januari 2018

Gudrun och Barndom

Det här inlägget innehåller inte bara ett utan två projekt, av den enkla anledningen att båda blev klara under julledigheten och att båda kunde fotograferas på samma gång. 

Först ut är vantarna Gudrun av Maria Lärkäng, paret är en beställning. Fröken I hade sett vantarna någonstans på internet och frågade om möjligheten fanns att jag kunde sticka dem. Givetvis kunde jag det och mottagaren har flera gånger uttryckt sin tacksamhet. :)

Paret är stickade i Drops Fabel, färgerna svart och sunset, ett nystan per färg. Eftersom jag känner fler som stickat dessa visste jag redan innan att de kan bli stora i storleken, så jag har medvetet stickat dem fast med stickor 2,5. 

Andra projektet ut är Barndom av Stephen West, en KAL som några i min stick-och fikagrupp har gjort. Jag har använt mig av tre färger (i mönstret finns möjligheten att välja en annan variant med två färger) den vita och den gula är Pickles merino tweed och den grönbruna är Crazy Zauberball från Shoppel wolle. Sjalen har redan, flera gånger, kommit väl till pass denna vinter. 



Så god fortsättning på det nya stickåret! 

//Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar