fredag 20 mars 2015

Carinas Frisson

Mitt under pågående kalas kommer frågan: Du den där sjalen... Stickar du en sådan på beställning? Och visst gör jag det. Så här är den -välkomna Carinas Frisson!

Frisson, designad av Brittany Wilson, är eller har blivit en favorit. Det är en enkel sjal som bygger på rätstickade partier med hålmönster och flikar. Elegant, enkel och galet snygg.

Jag har väntat en aning med att lägga upp bilderna, men nu när den är levererad och nagelfaren av både ägaren och proffsstickare finns inte längre några hinder. 

Ägarinnan, Carina, ville prompt ha en grå sjal, men som ni ser var det en annan färg som lämnade garnbutiken. Garnet är givetvis Malabrigo lace och färgen heter Olive. Jag har visserligen aldrig sett några oliver i den här nyansen, men den är superfin i vårsolen. 

Jag hoppas att Carina kommer att vara lika nöjd som jag är!


Vill ni kika på flera Frisson så tryck med fördel HÄR och HÄR.  

//Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar