lördag 9 augusti 2014

Ännu mera garn

Som jag skrev tidigare i veckan har jag fått beställt garn i min brevlåda, nu har det hänt igen, jag har köpt mer garn. Den här gången från min LYS, local yarn store, Gruvfruns ullfröjd i Falun. Gruvfrun säljer lite lyxigare garner mest i ull. Och har ni vägarna förbi, så gör ett besök i hennes lilla bod.

Den här gången var jag ute efter sjalgarner, alltså mjuka tunna garner i härliga färger. 

Så vad har jag då handlat?
DEt du ser är två härvor Silkbloom extra fino från BC garn, ett lacegarn med silke och merinoull i sin blandning, supermjukt och lite blankt, vilket gör att det kommer att passa jättebra till till exempel en skir sjal. 

Det andra garnet är ett Malabrigo Lace i färgen lettuce. Ett helt fantastiskt garn, supermjukt, helt i Baby merinoull från Uruguay, och vilken färg sen. Ojojoj! Eftersom det är handfärgar är inte garnet mättat på färg utan skiftar i styrka, vilket ger en effekt av melerat och ger liv åt det stickade.

Garnet passar lika bra till sjalar, mössor som tröjor. Vad som kommer från mina härvor vet jag inte riktigt än, kanske har ni förslag på det perfekta mönstret?

//Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar