tisdag 9 oktober 2012

Grafitti som sticker ut

Av en händelse kikade jag igenom foton från sommarens tågtur i Europa, och titta vad jag hittade - några instickade stolpar.

Den första stolpen hittar ni i Budapest. Otroligt vackert stickat i glada färger, med en liten blomma på kanten.

En detaljbild på blomman. Visst blir man på gott humör?


Den andra stolpen hittar ni precis bredvid Stefensdomen mitt i Wien.

Även om denna instickningen släppt en aning, kan jag inte annat än tycka att den har sin charm.

Gerillastickning av folket - åt folket!

//Annika

1 kommentar:

  1. Åh, det finns för lite stickgrafitti, helt klart!

    Denna kommentar är mest riktad till dig Annika... Gick igenom mina gamla mail och hittade ett från dig där du kommenterat på min blogg.. Som jag inte längre har. Kikade in här för att det var alldeles för länge sedan och fick se att den finns med i listan till höger ("Kråkfötter").
    En ny blogg är dock uppstartad.. om stickning såklart :) Ska bara se till så att den används så kan jag ju säga till... om det är intressant?

    För övrigt så hoppas jag att allt är bra med dig.. och din familj!:)
    ...och hoppas du kommer ihåg något sånär vem som skriver :)

    SvaraRadera