lördag 7 juli 2012

Acer Cardigan - en smygtitt

Det har varit svårt, för mig var det faktiskt helt omöjligt denna gång, att hitta passande second hand-knappar i rött. Jag vill gärna använda mig av återbrukade detaljer, jag tycker det ger karaktär till kreationerna. Så efter att ha letat över allt; Myrorna, Röda korset... ja, du kan fylla på själv, så var jag fast besluten att köpa nya knappar till min Acer Cardigan, då... fick jag detta mycket passande MMS av mamma: 



Inget meddelande, bara en bild, rätt och slätt. Hon hade nämligen hittat knappar i mormors gamla gömmor. En idog  kvinna vad gällde samlandet av knappar när hon levde. Så, tack mormor! :) 

Mormors knappar i rött mot den ljusblåa koftan


En av ärmarna i närbild

Så ivrig att göra klart stickade jag igår kväll klart alla delar och fäste alla trådarna, något jag för övrigt tycker är riktigt tråkigt i jämförelse med själva stickningen, och alldeles nyss sydde jag dit mormors knappar, så min Acer Cardigan är helt enkelt FÄRDIG. Men vädret tillåter inte att göra ett bra foto ute, så ni, kära läsare får allt vänta aningens, aningens till. Men en smygtitt, det ska ni få, var så goda! :) 

/Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar