tisdag 2 augusti 2011

Hooded Pullover

Då det är två veckor bort till mitt nästa stickprojekt (jag ska få garnet då nämligen), så har det redan börjat krypa aningens i fingrarna, och efter en del exprementerande med garn och stickor, gick det bara inte att låta bli att börja med ett nytt stickprojekt. Tidigare beställde jag ett mönster från Vouge Knitting, som ser ut så HÄR, och nu var det alltså dags att lägga upp. Det låter kanske som ett beroende, och det är det förmodligen också. Inspirerad av den turkosa färgen på det förra projektet, hade jag ordnat det så att jag imorse fick köpa upp resten av garnlagret hos min garnåterförsäljare, trots att hon egentligen hade semester. Bästa! :)

En bit på väg...


Framstycket slätstickas

 På bakstycket finns en stor fläta. Ovan är en rapport.

Mönstret rekommenderade ett amerikanst ullgarn, men jag har valt att använda Eskimo och större stickor.

Här är jag nu! :)

/Ulrika

2 kommentarer: