måndag 21 augusti 2017

Lush

Lush av Tincanknits är en kofta jag länge funderat över att sticka. Jag har även spanat in den på nära håll, då en av tjejerna i på vårt stickcafé (Sticka i Falun och Borlänge) stickade en för en tid sedan. 


Koftan har ett bladok, vilket stickas först. Från oket stickas både krage, kropp och ärmar.


Oket är symmetriskt och klassiskt snyggt, om ni frågar mig. 


Jag har tillgång till världens bästa garderob! Garderoben är fylld med knappar! När jag letade efter knappar till Lush ville jag plocka upp någon av nyanserna i garnet. Sandnes garn Smart med nyansen 1032 fick bli garnvalet denna gång och knapparnas färg lutar åt det gröna hållet. 

Avslutar med några bilder i helformat. Både ärmarna och koftan är förlänga något. Ursprungsmönstret har 3/4 ärm. Koftan är stickad i Small.


//Annika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar