lördag 10 november 2012

Go with the flow socks är klara!

Nu är de klara, min kollegas Go with the flow socks.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg ville jag ha en struktur med många hål, eftersom jag hade valt marinblå som färg. Vissa skrukturer har nämligen en tendens att försvinna i mörka nyanser.


I det ursprungliga mönstret är benet längre, men jag har valt att göra om den till en ankelsocka.

 Sockorna är stickade i Sisu (80% ull och 20 % nylon) och Babyull (100% merino ull)





 Undersidan är stickad helt i slätstickning.


Tå, häl och mudd är stickade i turkos, vilket ger en skön effekt och brytning till det marinblåa.







 Så nu hållar jag tummarna för att den blivande bäraren blir lika nöjd som jag är.


//Annika


2 kommentarer:

  1. Ser både supersnygga och mycket sköna ut! / Carina

    SvaraRadera
  2. Paret kommer att levereras i morgon dag!

    //Annika

    SvaraRadera